lørdag den 9. februar 2013

Tigge tigge tigge

Det går ikke altid lige efter bogen. Normalt overtager far fodringen når ungerne er hoppet ud af kassen. Desværre er det ikke tilfældet denne gang, så jeg har måttet prøve mig lidt frem, og gør det stadig i håb om at alt går vel. Først fjernede jeg mor. Så byttede jeg om - og satte mor tilbage til yngleburet og far i volieren. Det resulterede fortsat i unger der tiggede højlydt og insisterende. I mellemtiden har jeg forsøgt med håndopmadning med ubetydelige resultater. Så prøvede jeg at have både mor og far i yngleburet - nu uden kasse. Det hjalp lidt, bortset fra at far kun sidder og glor i stedet for at give mor mad. Mor giver ungerne lidt mad, men har ikke meget at give af når far ikke fodrer hende. Og når hun prøver at spise af truget, vil far parre hende. De to største unger er skiftevis i volieren og inde i stuen sammen med mig. De spiser fint. Så det er kun de to mindste jeg er bekymret for i øjeblikket.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.